wimsans.blogg.se

Sunday

Publicerad 2014-11-09 11:13:56 i Dagbok,

 
Det är söndag och jag ligger fortfarande i sängen och lyssnar på musik. Men har varit upp och gett pappa frukost på sängen, ni har väl inte glömt att det är Farsdag. Om ni skulle ha glömt det och inte köpt en present, kan jag ge er ett tips på en som ni enkelt kan göra hemma. Ta en burk och skriv små lappar med vad ni gillar mest med eran pappa. Tillexempel "Du är så duktig på att tvätta" eller "Du är en sån ambitös person som verkligen alltid gör ditt bästa" osv. Jag lovar att den kommer uppskatas kanske tillochmed mer än en köpt present. Jag och Lukas gjorde det här till mamma på morsdag och sedan fick hon en annan present också. Sara sov här inatt men hon cykla hem vid tio för hon skulle hem och fira hennes pappa. 
 
Igår var vi hemma hos mig och hjälpte till med maten, och även efterätten som var kladdkaka det som var kvar efter i fredags. När vi var mätta och belåtna gick vi till mitt rum, och bara snacka om allt mellan himmel och jord. Sådär som man verkligen bara kan göra med ens bästa vän. Jag hade ätit alldelse för mycket socker igår så var helt sockerspeedad. Så vid elva eller nåt tror jag klockan var gick vi ut på en pormenad och fortsatte snacka en massa. Det var faktiskt riktigt skönt ute igår så det var skönt för då slapp man frysa. Vi vart kissnödiga så vi gick mot donken. Påvägen dit när vi var i en tunnel åkte det en bil förbi och tuta på oss, jag vart så rädd höll på tappa mobilen, kissa på mig och ramla haha. Vi kände att vi inte bara kunde låna deras toalett så vi köpte en glass och delade på för en del av pant pengarna. Sedan gick vi hem och jag tog en powernap i en halvtimme innan vi gjorde oss i ordning och bädda.   
 
Bilderna beskriver min söndag, en lugn dag med plugg och städning. Så ska sätta fart snart för ikväll ska jag på änglaträff. Nu ska jag äta frukost/lunch, åt en banan förut som får representera min frukost. Så ska jag äta tacos rester nu. Är det bara jag som tycker tacos är godare dagen efter, när jag äter tacos hemma längtar jag till dagen efter då jag får äta det till lunch, haha det kanske bara är jag som är konstig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela