wimsans.blogg.se

3 tips för en bättre hy

Publicerad 2015-01-07 08:31:00 i Dagbok, Skönhet och smink,

Jag har aldrig förut haft problem med finnar förut men nu under hösten bröt min hy ut totalt. Finland invaderar hela mitt ansiktet haha *roligt skämt*. Min hy var verkligen helt kaos och det var inte roligt. Nu börjar den dock bli bättre och jag har endast lite finnar kvar. Därför tänkte jag dela med mig av mina bästa tips för att undvika eller få bort finnar. 
 
1. Rengöringsprodukter - Det är så viktigt att köpa produkter som passar din hudtyp, om du har oljig, torr hy o.s.v. Är det något som ni borde lägga pengar på är det rengöringsprodukter. Produkter med mer naturliga ämnen är oftast mycket bättre. 
 
2. Drick vatten - Att återfukta huden är verkligen A och O när det gäller att få bra hy. 
 
3. Rengör sminkborstarna - I sminkborstarna samlas det så mycket bakterier. Därför är det så viktigt att göra rent de ofta. Det är väldigt enkelt, det är bara att använda diskmedel eller shampoo. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2015-01-07 18:29:57

Bra tips!! :)

Svar: Tack! :)
Wilma None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela