wimsans.blogg.se

Hårrutin del 1 - Blöt hår

Publicerad 2015-01-08 15:16:00 i Dagbok, Skönhet och smink,

 
Mitt nyårslöfte är att inte använda så mycket värme på mitt hår. Men om jag vet att jag ska använda värme på mitt hår använder jag produkterna jag skrev om förut här. På senaste tiden har jag snott det här av min mamma och håret blir så lent. Jag duschar mitt hår ungefär två gånger i veckan och det funkar för mig. En gång i veckan brukar jag använda en hårinpackning, för tillfället har jag en från Loréal Paris. 
 
 
När jag har kommit ut ur duschen brukar jag direkt ta i en miracl treat från Matrix. Den fungerar som en balsamspray och gör det lättare för mig att borsta ut håret. Jag brukar dock inte borsta mitt hår direkt utan brukar ha i den och sedan flätat håret. När året har börjat troka super lite, tar jag ut flätan sprayar i Control Freak från BedHead och borstar ut med en svinhårs borste. Sprayen från BedHead brukar jag ha i en gång till när håret är torrt. Jag älskar den sprayen den får verkligen bort allt frizz och jag upplever att den gör mitt hår rakare. När mitt hår har torkat brukar jag ha i lite arganoil från Marocoi topparna. Den jag har är 100% arganoil så om man tar för mycket blir det lätt flottigt. 
 
 
Del två kommer handla om de produkterna jag har i torrt hår. Det inlägget kommer i morgon så håll utkik!
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2015-01-08 15:45:16

Jättebra inlägg!
Sv: Att få åka till Usa, wow! Vad roligt!

Svar: Tack glad glad jag blir!
Ja verkligen ska bli superkul!
Wilma None

Postat av: LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Publicerad 2015-01-08 16:23:33

Det var mycket du gjorde med ditt hår, haha! Men det är viktigt att ta hand om det :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela