wimsans.blogg.se

Julafton

Publicerad 2014-12-25 10:00:27 i Dagbok,

 
 
Igår var det julafton och jag fick äntligen en ny dator. Jag känner mig lite som en bortskämdunge som fick en dator. Men jag är hur tacksam som helst. Min dator har funkat sådär de senaste halvåret och nu den senaste månaden har den inte fungerat alls. Så jag har inte startat den på över en månad. Har bara lånat min mammas dator när jag skulle plugga. Det har verkligen kliat i mina fingrar efter att få blogga och redigera bilder så nu kan ni förvänta er många inlägg. 
 
Men som sagt igår var det julafton så god jul på er! Hoppas ni fick en bra julafton och att ni umgicks med folk ni tycker om. Julen är en jobbig högtid för många med alkohol och ensamhet. Jag skänker en styrketanke till alla er som har en släkting som inte kan hantera alkohol, till er som är ensama och till alla er som måste ljuga om de julklapparna ni fick i skolan efter lovet. 
 
Jag firade julafton ute på landet med mormor, min familj, mn moster och mina kusiner med familj. Det var supermysigt och iår var första året som mina kusiner verkligen förstod vad som hände. Lion hade gett sina nappar till tomtenissarna, gullungen. Båda mina kusiner satt faktiskt och kolla lite på Kalle Anka iallafallen liten stund sen kunde de inte sitta still mer. Vi åt god mat även fast jag inte är så förtjust i julmat men köttbullar, potatis och rödbetssallad är grejer det. Tänkte att jag kunde fota mina julklappar och lite så sen. Men kom ihåg att julen inte handlar om julklapparna utan tt spendera tid med sina nära och kära.  
 
 
Jag och min fina mamma 
 
Min söta kusin 
 
Min juloutfit

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela