wimsans.blogg.se

Ett intresse som man brinner för

Publicerad 2014-04-14 15:10:00 i Allmänt, Dagbok,

 
Jag läste Nellies inlägg om sport och det fick mig att fundera. Jag tycker hon har så rätt men det behöver inte vara en sport det kan vara någonting annat, men bara man har någonting man brinner för. Ett intresse man vill spenderar timme efter timme på. Jag har ett sånt intresse och i mitt fall är det en sport, det är dansen. Jag skulle kunna spendera varje dag till att dansa och kämpa för att utvecklas. Jag har utvecklas väldigt mycket det senaste året inom dansen, vet ni hur? Jag har kämpat som bara den, gett mig fan på att jag ska lyckas. Det har inte varit enkelt och det har varit stunder då jag har känt att nej nu skiter jag i det här. Men jag gav inte upp för när jag väl lyckades var det den bästa känslan i världen. 
 
Utan dansen hade jag inte varit samma person det vet jag, jag hade varit mycket mer demprimerad, haft ännu mer överskottsenergi och jag skulle inte ha någonting att kämpa för. För dansen gör mig glad den hjälper mig genom svåra tider, den gör att jag får utlopp för min energi, för vid varje träning hur dåligt jag än mår gör jag alltid mitt bästa och det är dansen jag brinner för. Jag har inte tävlingar varje helg eller match som många andra sporter. Utan jag tränar tre gånger varje vecka inför en showhelg och den helgen är den bästa på hela året. Dansen är det jag brinner för, dansen är det jag älskar och dansen är mitt största intresse. 

Kommentarer

Postat av: Solin

Publicerad 2014-04-15 11:48:02

SV: Tack, det kostade 99 kronor och bör finnas kvar då jag inte köpte det för så länge sedan :)

Postat av: Ida och Amanda

Publicerad 2014-04-15 12:39:52

Jag dansar med!❤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela